Lesbienele ar trebui sa-si asume orientarea sexuala in mod public

26 comentarii

Din categoria: Eu sunt lesbiana>Ce vor femeile gay de la viata

Varsta: Sub 19 ani Moment marcant: Necunoscut

Salut, ma numesc Casiana, am 17 ani, sunt pansexuala si imi pare foarte rau ca sunt atat de multi oameni care sufera din cauza faptului ca sunt gay. Eu, una, nu pot sa inteleg asta. Nu pot sa inteleg de ce lasati niste oameni plini de prejudecati sa va faca nefericiti, nu inteleg de ce opinia lor ar avea vreo valoare pentru voi. Doar pentru ca ei sunt majoritari?

Daca societatea nu ma accepta pentru simplul fapt ca iubesc diferit, atunci problema o are societatea in mentalitatea ei medievala si nu eu (acum imi vine in minte “Fuck you very much” de la Lilly Allen).

Am citit multe lucruri pe acest site care m-au socat si m-au intristat. Am citit ca cineva crede ca nu poate fi fericita din cauza ca e lesbiana in Romania sau ca o alta femeie, desi e lesbiana , se va casatori cu un barbat. Oare idealul nostru, al tuturor, nu este sa fim fericiti?

Cum putem fi fericiti traind o minciuna? O fata desteapta isi cunoaste limitele dar una geniala stie ca nu are niciuna, zicea cineva. De ce sa iti renegi orientarea sexuala? Ce iti ofera societatea de fapt? NIMIC, indiferent ca esti hetero sau gay.

In loc sa incerci sa te integrezi intr-un sistem bolnav, nu mai bine incerci sa il schimbi? Nu te muta intr-o tara in care casatoria intre persoanele de acelasi sex e legala, ci stai aici si incearca sa schimbi lucrurile. Cum? De la o relatie asumata in mod public (cu cat o sa fim mai multi, cu atat o sa para mai “normal”), la o petitie pentru drepturile persoanelor LGBT, la o participare la Gay Parade sau Marsul Diversitatii, la activism de toate felurile, la sustinerea unui politician precum Remus Cernea.

Oare nu e de datoria noastra sa respectam si sa facem tot posibilul ca si ceilalti sa respecte drepturile omului? Nu cumva avem o responsabilitate fata de noi insine si fata de generatiile viitoare?

Am mai citit si ca multe lesbiene isi tin relatiile secrete. Cum ati vrea ca oamenii sa se obisnuiasca cu noi daca relatiile noastre sunt secrete? Va e teama ca o sa fiti judecate? Si de ce v-ar interesa parerile unor homofobi?

Daca oamenii se uita urat la voi, zambiti-le (sau macar incercati sa-i ignorati). Nu ar fi mult mai simplu sa va traiti viata cum vreti, fara sa va ganditi in continuu la ceea ce se asteapta ceilalti ca voi sa fiti?

Gandhi a spus “Fii schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume”. Crezi ca poti? Eu incerc. Mult succes tuturor si sper ca nu m-am contrazis de prea multe ori.

Povestea anterioara:

Urmatoarea poveste:

{ 26 comentarii }

1 carla la 1:38 pm

Cati ani ziceai ca ai?:))Acorda inca 10,si o sa-ti schimbi parerea.Nu poti schimba mentalitatea generala,nu intr-o tara in care biserica inca are un cuvant greu de spus,unde aceleasi pareri de mii de ani se perpetueaza si se transmit de la o generatie la alta.E complicat,e multa munca si succesul actiunii nu e sigur.Problema este ca oamenii nu se rezuma la a se uita urat la tine.Ei trec peste limitele minimei educatii.Injura,denigreaza,blameaza.Si dupa ce te tavalesc cativa in noroi,zau ca nu-ti mai vine sa schimbi lumea,etc.Succes si salut intentia:)))

2 Arsena la 8:51 am

Salut, Carla :)
Uite, peste mine au trecut mai mult de 10 ani si de cand ma stiu eram rebela si nu mi-am schimbat modul de viata si parerile.
Poate suna usor fatalist ce ai spus- nu exista lucru care sa nu poata fi schimbat, desi iti inteleg punctul de vedere.
Numai bine.

3 mirib la 1:42 pm

daca ai candida ptr presedentie te-as vota :) ) mi-a placut ce ai scris aici traiasca libertatea nu mai fiti oamenilor cu mintea asa inchisa suntem diferite iubim in mod diferit si asta ne face frumoase in modul nostru cum ai spus si tu persoanele care au alta parere fuck them verry much:D

4 Arsena la 8:52 am

Votez si eu. :)

5 HighOnRoad la 4:02 pm

Hello. :)
Si eu tot pansexuala sunt. Si m-am indragostit de curand. Nu imi ascund iubirea, dar uneori recunosc ca am momente in care pur si simplu nu pot sa ii arat afectiune in public. Poate si pentru ca ea e mai ‘timida’. Dar sa te lupti cu toti e mai greu. Desi o fac in fiecare zi. Si ador lupta. Asta pentru ca o ador pe ea. Prefer si eu sa fiu fericita si sa se vada acest lucru decit sa stau sa inghit tampeniile altora. Altora care oricum nu ma cunosc, care oricum nu vor ajunge sa ma cunoasca. Altii sunt multi. Si nu poti sa te lupti chiar cu toti. Dar macar incerc.
Ai 17 ani…frumosi ani. Am tercut si eu pe acolo. Si recunosc totusi ca nu mi sa schimbat cu mult gandirea de atunci. Tot revoltata, tot rebela si tot nebuna am ramas. Dar apar ceea ce e al meu. Asa faceam si atunci. Acum la 27 de ani si ceva lupta e diferita. Acum gandesti mai mult, sau ar trebui. Lupta ar trebui sa fie inteligenta si nu violenta.
Pastreaza-ti ideile si crezurile. O sa se schimbe lumea pana la urma. In atatea secole ne-am mai schimbat…si o vom mai face, cu rabdare treci orice. :)

Have fun!

6 Arsena la 7:46 am

Super.
Pfiu, inca o idee optimista.
Chiar mi-ati facut ziua mai ok! :)

7 casiana la 4:10 pm

@ Carla , crede-ma ca am fost blamata si judecata si sunt in continuare din mai multe motive, mai de mult toti se luau de mine pentru ca spuneau ca sunt emo ( ascult rock si imi place negrul, nu cred ca asta ma face emo), acum unii fac misto de mine ca sunt vegetariana, dupa ce m-am ras in cap oamenii s-au uitat si au vorbit si mai urat de mine, intotdeauna primesc “complimente” pentru ca sunt prea grasa. Deci crede-ma ca desi am doar 17 ani, am fost criticata si judecata la greu, dar asta ma face mai puternica si mai hotarata ca trebuie sa incerc sa schimb lucrurile, cred ca mentalitatile se schimba prin educatie si cultaura, stiu ca e foarte greu si ca succesul nu e garantat, dar prefer sa stiu ca am incercat , dupa modelul “Zbor deasupra unui cuib de cuci” de Ken Kesey ( o recomand tuturor)
@Mirib : multumesc :) voteaza-l pe Remus Cernea pana una alta :) )

8 tina la 2:26 pm

e bine ce esti o fata puternica si ca nu pui la suflet tot ce se spune lumea e cateodata aiurea si vorbeste in plus mult noroc sa fii iubita

9 Arsena la 7:48 am

Grozav! Te-ai ras pe cap?? :D
si vegetariana???
Imi esti din ce in ce mai simpatica

10 carla la 6:14 pm

Cum spuneam,salut intentia.Am 32 de ani,am urmat pasii pe care ii urmezi tu acum.Pana la un moment dat,cand am realizat ca parerea multimii nu conteaza.Conteaza parerea oamenilor importanti din viata mea,restul nu imi starneste nimic.Toti au dreptul la propria opinie,la fel si eu.Dar,vezi tu,eu am ales sa am o relatie cinstita si deschisa cu cei care au avut cap sa priceapa,am devenit mult mai selectiva cu oamenii din jurul meu.Si mi-am redus asteptarile in ceea ce-i priveste pe necunoscuti.Si nu regret decizia.Imi e bine asa,nu traiesc in minciuna,nu imi ascund identitatea,dar nici nu o folosesc ostentativ,doar ca sa vad ce reactii au altii.Mentalitatile se schimba prin educatie si cultura,perfect de acord.But look around:))) Copiii de azi sunt educati de parinti crescuti in convingerea ca a fi gay e scarbos,anormal,etc.Sa nu mai zic de reactia bisericii.Pana nu se rupe cercul asta,lucrurile vor fi la fel.Uita-te la Florentina Ionescu,si altii de la Accept..Au mijloacele cu care pot face ceva,dar nimic nu se schimba.Sau poate vom vedea rezultatele in 20 de ani.Inca o data,iti doresc succes:))))

11 Ana la 6:23 pm

Eu sunt de acord cu ea, eu sunt lesbiana si nu ma ascund si nu am facut nici o clipa asta si toate persoanele care ma cunosc si m-au cunoscut, nu au avut nici o problema cu orientarea mea sexuala, mi-au si spus ca nu conteaza orientarea cat conteaza caracterul, felul cum te comporti sau alte chestii ce tin de educatie, societate .. am dat de persoane care erau homofobe si nu le-am zis eu pe direct .. ci au aflat din postarile mele de blog . povesti de iubire intre 2 femei .. si mi-au zis ca nu suportau .. persoanela ca noi pt ca aveau conceptii grestii, pareri gresite fata de noi .. si de ce aveau aceste pareri? din cauza unor alte persoane ca noi care nu s-au purtat exemplar ca sa spun asa .. societatea nu e asa de rea asa cum o vedeti voi, atata timp cat le arati ca nu-ti pasa de ceea ce cred ei si ca nu te afecteaza .. persoanele din jur de vor accepta . Multe persoane au inteles ca si noi suntem oameni si persoane la fel de normale ca si ei care merg la liceu, facultate, servici si fac aceleasi n chestii ca si ei.

12 carla la 7:15 pm

Pai si cu ce e diferit raspunsul meu?:)))

13 Arsena la 7:51 am

SUPER! Foarte frumos si obiectiv spus!
“societatea nu e asa de rea asa cum o vedeti voi, atata timp cat le arati ca nu-ti pasa de ceea ce cred ei si ca nu te afecteaza .. persoanele din jur de vor accepta . Multe persoane au inteles ca si noi suntem oameni si persoane la fel de normale ca si ei care merg la liceu, facultate, servici si fac aceleasi n chestii ca si ei”

14 casiana la 8:06 pm

@ HighOnRoad : Nu cred in violenta , deci lupta va fi inteligenta :) ma bucur mult pentru tine ca esti tu insati intr-o relatie frumoasa
@ Carla : Oamenii incep sa isi piarda increderea in biserica, preotii fac tot felul de tampenii care le scad din credibilitate, nivelul ateismului creste incet, dar sigur (foarte incet, dar tot sigur :) ) o sa vedem si la recensamantul din octombrie ), majoritatea colegilor mei sunt toleranti, deci nu cred ca lucrurile stau asa rau si da , rezultatele se vad in timp si nu imi ura succes mie, ci noua tuturor, pentru ca ceea ce am vrut eu sa spun prin acest articol este ca noi, toti ,avem puterea de a schimba ceva :)
@ Ana : Ma bucur pentru tine si poate ne dai si noua blogul tau :)

15 Zaza la 8:31 pm

Carla si tu ai dreptate…dar si Casiana are. Si eu as vrea sa vad mai multe lesbi, gay…etc. participand la parade si tot felul de activitati. Si as vrea lesbienele sa inteleaga ca numai in noi sta schimbarea. Adica multe stau si asteapta ca poate poate se schimba legea…..daca nu se schimba, nu-i nimic, mai traim 20 de ani ascunsi prin cluburi sau in case, in minciuna ca suntem hetero s.a.m.d.
Nimeni nu spune sa pui orientarea ta sexuala pe buletin…adica nu este vorba de unde si cum o folosesti sau persoanei careia ii spui cum esti. Intradevar Carla ai dreptate aici. Nu este necesar sa spun in gura mare ca sunt lesbi dar daca sunt intrebata daca am o persoana iubita, nici nu ma ascund spunand ca am iubit cand eu is lesbi. Asadar Carla are dreptate aici.

Dar faza este ca in Romania se asteapta schimbari, insa nimeni nu face nimic…si cel ce poate chiar face ceva pentru comunitate sunt dezamagiti de numarul mic de participare si implicare la fel si fel de activitati.
Am citit despre o tipa lesbi din orasul meu natal ca vezi Doamne ea nu crede in Parada gay. Ca este ca si cum ar fi ceva ciudat sa fi gay si se simte nevoia sa se faca parada.
Apai fratilor NU DE ASTA exista si parada aia. Aia este ca sa se reaminteasca ca si noi suntem oameni ca si ei si ca ne dorim drepturile. Vrem sa ne casatorim, cel putin eu sigur vreau…. Vreau sa adopt. VREAU sa fac imprumut la banci cu sotia mea precum fac si cuplurile hetero (bine nu vreau sa fac imprumut dar vreau sa stiu ca am dreptul si daca am nevoie, nimic nu imi pune bete in roate).

Eu nu ma ascund… Scuze de expresie insa imi bag in modalitatea unora de gandire.

Am patit o chestie anul trecut….pe un ziar national se vorbea despre lesbianism si gay…si o mie de idioti postau injuraturi si citate din biserica…..:))))). In fine se gaseste o tipa sa zica ca a fi gay sau lesbi nu este nimic anormal. Raspunsul la chestia aia a fost asa de catre un tip…
“Daca nu este nimic anormal atunci de ce va ascundeti?”

16 casiana la 10:07 pm

Cred ca am fost inteleasa putin gresit …. Cand spun ca ar trebui sa ne asumam relatiile, nu ma refer la faptul ca ar trebui sa tipam in gura mare orientarea noastra sexuala, ci la faptul ca nu ar trebui sa ne simtim jenate se ne sarutam iubita in public, doar pentru ca suntem lesbi.Multe femei iubesc femei, dar pretind ca sunt colege de camera sau mai stiu eu ce, deci o relatie asumata nu ineamna una cunoscuta de toata lumea, dar nici una ascunsa… Consider o relatie asumata, o relatie pe care o recunosti in cazul in care esti intrebata daca esti cu x, dupa cum a zis si Zaza

17 carla la 8:13 am

Si eu va impartasesc parerile legat de asumarea relatiei.Mi-am asumat-o pe prima,acum 14 ani,mi-am pus toata familia in cap,etc.Dar mi-am ales singura drumul.Si pentru ca am vrut sa ma casatoresc cu femeia iubita,sa avem o viata “normala”,am plecat din Ro.Si suntem casatorite de 3 ani,avem relatii super ok cu familiile noastre,am mai schimbat si renuntat la anumiti “prieteni”.Paradele gay in Ro,au tendinta de a deveni ostentative.Pe de o parte pentru ca intreaga comunitate e satula de reactiile majoritatii,iar pe de alta parte pentru ca vor sa fie ostentativi:)))Am vazut parade gay in Europa si USA.Avem multe de invatat in privinta asta.Si inca ceva..toate vrem ca lesbienele sa aiba mai mult curaj,sa isi asume relatiile si sexualitatea.Eu as adauga la lista asta,sa invete sa fie si discrete.Pentru ca tare mult le place sa-si barfeasca fostele partenere,sa arunce cu rahat acolo unde au pupat,etc.Chestie de educatie.Nu generalizez,dar se intampla destul de des.

18 Ana la 5:41 pm

sunt in totalitate de acord cu tine la discretie :) n chestii despre n persoane am auzit dupa ce s-au despartit de partenera lor desi nu ma interesa :)

19 Ana la 9:44 am

Si eu sunt de accord cu acest articol desi faptul ca ai doar 17 ani si nu te-ai lovit de lumea “matura” inca esti oarecum protejata de scoala si parinti nu contientizezi rautatea lumii. Bun spui ca nu te afecteaza, asta depinde putin si de psihic, dar crede-ma ca incepi sa devii afectata daca devii marginalizata de oamenii dragi si care ii iubesti foarte mult, iti spun cuvinte grele si te judeca gresit. In plus exista momente in viata cand nu mai ai resurse si apelezi la ajutorul celor dragi (material) vorbind si chiar psihic. In plus in societatea din romania nu gasesti asa usor jumatatea sa zici ca iti gaseshti puterea in ea sa lupti cu rautatea lumii. Iar in ce priveste domeniul profesional sa lucrezi intr-un colectiv de femei si tu sa iti recunoshti sexualitatea crede-ma ar ajunge un calvar ptr tine. Chiar daca iubesc din suflet femeile sa shtii de la mine ca ele pot fi si extrem de rele si barfitoare mult mai mult ca barbatii. Iar in ceea ce priveste barbatii daca ai nenorocul sa fii una ca mine satula pana peste cap de ei va deveni insuportabila atitudinea lor daca iti afla sexualitatea pentru ca vor fi destui doritori sa se ofere sa iti arate ca ei “sunt mai buni” decat femeile….. e discutabila problema nu e chiar asa usor…

20 casiana la 6:15 pm

@ Ana : M-am saturat sa creada oamenii ca opinia mea e mai putin valabila din cauza varstei mele…mi se intampla de cand am inceput sa gadensc ( de vreo 4 ani) … majoritatea scriitorilor si artistilor si-au creat operele din adolescenta ( nu ma declar artista, nu am niciun talent) , deci varsta nu e atat de importanta, sunt foarte multi adulti imaturi si ignoranti…Daca crezi ca nu constientizez rautatea lumii inseamna ca nu ai citit un comentariu de-al meu in care am raspuns Carlei…am trecut prin destule, nu o sa intru in detalii…cat despre sexualitatea mea, sunt mandra de ea, nu sunt lesbiana, iubesc oamenii si nu sexul lor :) cred ca inainte am decis ca trebuie sa fiu pansexuala si dupa aceea mi-am dat seama ca chiar sunt :) )

21 carla la 9:16 pm

Nu trebuie transformata discutia in polemica.
@Casiana,faptul ca ai 17 ani nu-ti stirbeste din calitati.INSA…in ciuda inteligentei,nu ai sufiecienta experienta de viata,esti inca la inceput,chiar daca ai deja ceva bagaj experimental.Vei vedea ca in mod diferitl filtrezi lucrurile la 25,altfel la 32:))Este bine ca iti cunosti identitatea,este un bun inceput.Dar,ca sa te dezvolti,invata sa accepti si alte pareri,chiar daca sunt opuse parerilor tale.Din orice poti invata,sau concluziona ceva.Faptul ca unele dintre noi si-au pierdut “elanul”,nu inseamna ca sunt lase.Pur si simplu,s-a ajuns in acest punct.But,keep on going:)))
@Ana;)))) Nu vad sensul in a-ti denigra fosta sau a barfi:)) Nici macar nu ma mai amuza ce aud uneori..dar,fiecare face ce stie cel mai bine.We can’t change the world,lol

22 Arsena la 8:02 am

hm, asta inseamna pansexual?? Scuze de intrebarea mea seaca…habar nu aveam.

23 Arsena la 8:39 am

E prima oara cand aud de acest cuvant si tocmai am cautat pe Google despre acest termen, eu nu mi-am batut capul niciodata cu etichetele-asa ca sunt total paralela, dar sa stii ca este prima data cand ma regasesc intr-o categorisire de acest si nici nu stiam ca exista. De asta nu mi se parea ok pt mine nici ideea de lesbiana nici de bisexuala:)
Deci intamplator, am aflat un lucru nou azi: sunt pansexuala :) ))))))))))

24 Arsena la 8:00 am

uff, sunt de acord. Mda, si eu sunt satula de povestile cu barbati plini de aroganta care vor sa te aduca pe drumul cel bun si nu am sa specific cu ce anume…
Da, cam astea sunt unele dintre problemele cu care se confrunta o lesbiana in lumea minunata a adultilor.

25 Arsena la 7:41 am

Salutare Casiana.
Imi place cum gandesti si iti dau totala dreptate.
De fapt, ma bucur ca mai spune si altcineva lucrurile astea.
No, intr-adevar nu prea am cum sa stiu cum o sa fii peste vreo 10 ani dupa ce vei fi exmatriculata de la facultate si va trebui sa dai institutia in judecata sau dupa aceea cand vei trebui sa te angajezi…tot la acei homofobi de care ne temem toti.
Uite, eu am trecut si prin chestiile astea si prin mult mai multe si asta nu m-a convins sa ma ascund si-ti spun sincer ca mi-am facut mai multi prieteni adevarati asa, DAR prietenele mele insa- cele cu care fondasem timid si un ONG LGBT si investisem mult efort si resurse financiare…pe masura ce a trecut timpul s-au schimbat. Ele au devenit din ce in ce mai ferite, pana chiar sa mimeze homofobia, lucru care pe mine m-a facut sa cred ca am ramas singura nebuna care mai crede ca se poate face ceva in Romania, asa ca de cativa ani buni nu m-am mai implicat in nimic de acest gen si-mi doresc si eu sa plec in alta tara unde sunt drepturile omului respectate.
Dar mi-as dori si mai mult sa fiu contrazisa vazand ca mai ai cu cine face ceva aici.
Ar fi frumos sa nu te schimbi si sa te aud peste cativa ani cu aceleasi idei si cel mai important, la fel de ambitioasa :)
Iti doresc mult noroc si curaj in continuare!

26 Ana-Maria ( am 16 ani and no gf T_T ) la 11:10 pm

Salut lume !, sincer sa fiu , dupa ce am citit aceste subiecte , este ca adevarul doare uneori…

Sunt gay si sunt mandra

Nu inteleg care e problema in a fi gay ,lesbian, bi, sau transgender poate sa te trimita in iad? De ce nu pot oamenii accepta doar pe cei din jurul lor? Urasc sa fiu redusa la tacere din cauza homofobiei,

Iubirea nu are gen sau lege , iubire este libertate si fericire.

Daca ti-ar placea o fata , este totusi aceeasi dragoste care ai fi oferit daca era baiat, asa ca de ce oamenilor le pasa asa de mult? Multe persoane nu spun ca sunt gay pentru ca aproape MEREU sunt persoane care sa-i judece,dar adevarul este ca , atata timp cat iubesti , e adevarata iubire,indiferend de ce gen e !

PS: i have no girlfriend T-T , i’m lonely >_<